3/10/2024

Jak strategicznie ułożyć swój marketing niezależnie od trendów?

Daniel Smoleń
3.10.2024
Spis treści

Jeśli chcemy stworzyć skuteczny marketing, który wyróżni nas na tle konkurencji i pozwoli na ucieczkę od walki ceną to musimy zająć się po kolei etapami. Nie da się zbudować domu zapominając o fundamentach czy zaczynając od dachu.

Zbuduj swój marketing od fundamentów, aż po dach, by przyciągać sensownych, wyedukowanych klientów, którzy nie marnują Twojego czasu.

Nie da się ukryć, że marketing i sprzedaż to proces złożony, ale jak każdy trudny koncept, można go łatwo przedstawić korzystając z modelu.

Filary marketingu - czyli co robić po kolei w firmowym marketingu?

By to zobrazować, przestawiam model, który rozbija działania marketingowe na 3 główne obszary:

  1. Strategia marki
  2. Komunikacja wizualna
  3. Lejek marketingowy

Skuteczny marketing musi być wykonywany po kolei od góry do dołu.

Ze 1.strategii marki wynika 2. komunikacja wizualna, a dopiero gdy mamy wcześniejsze elementy możemy konstruować skuteczny 3. lejek marketingowy.

Czym są poszczególne, kluczowe filary marketingu?

  1. Strategia marki – skupia się na tym, kim jest marka, jakie ma wartości i jakie miejsce chce zajmować w umysłach konsumentów. Celem strategii marki jest zdefiniowanie i wyróżnienie marki, aby stała się atrakcyjna dla określonej grupy docelowej. Dzięki strategii marki, będziemy wiedzieli czym marka ma być do odbiorców: określimy jej wyróżniki, osobowość, wartości i inne kluczowe elementy, które pozwolą nam na stworzenie unikalnej propozycji sprzedaży dla potencjalnych klientów. Na tym etapie określimy też kluczowe aspekty komunikacji takie jak ton głosu marki, wyróżniki marki, slogan czy hasła reklamowe. Więc o strategii marki przeczytasz w artykule: strategia marki – do czego jest potrzebna i jak ją stworzyć
  2. Komunikacja wizualna – czyli inaczej identyfikacja wizualna składa się z głównego motywu graficznego, wzorów, kolorów, typografii, znaków czy stylu zdjęć i wideo. Jest wizualnym przedłużeniem strategii marki i jej zadaniem jest spójnie komunikować o osobowości marki, jej misji i wartościach za pomocą doświadczeń wzrokowych. Opisaliśmy wszystko co warto wiedzieć na temat identyfikacji i jej zamówienia, w artykule identyfikacja wizualna – kompletny przewodnik
  3. Lejek marketingowy – nazywany również lejkiem sprzedażowym, to model ilustrujący ścieżkę, jaką klient przechodzi od pierwszego kontaktu z marką, aż po dokonanie zakupu i stanie się lojalnym klientem. Lejek jest używany do planowania i opisu procesu pozyskiwania klienta na jego różnych etapach.  W praktyce,  pozwala nam rozpisać wszystkie narzędzia, media i metody wykorzystywane w procesie dotarcia do nowych odbiorców, rozwiewania ich wątpliwości, budowania zaufania, aż po etap samej sprzedaży i lojalizacji klienta. Więcej o o tym jak ułożyć swój marketing według lejka marketingowego przeczytasz w artykule: Lejek marketingowy, czyli sposób na poukładanie Twojego marketingu 🚀

Jako kompleksowa agencja marketingu i brandingu rozumiemy, że właściciele firm nie chcą pracować z kilkoma agencjami, które zarządzają tylko częścią marketingu, bez brania odpowiedzialności za ogólny wynik. Chcieliby współpracować z rzetelnym partnerem, który poprowadzi marketing całościowo, od A do Z. Partnerem, który jest gotowy wziąć odpowiedzialność za najważniejszy wskaźnik, czyli zwrot z inwestycji.

Dlatego w Fallow Deer stworzyliśmy zespół tworzący pełen zakres kompetencji marketingowych. To pozwala nam prowadzić marketing firm od strategii marki, przez identyfikacje wizualną, tworzenie lejków marketingowych, aż po zadania operacyjne takie jak:

– prowadzenie płatnych reklam w Google Ads, Meta Ads, Tik-Tok Ads, LinkedIn

– prowadzenie social media,

– video marketing,

– grafiki

– pozycjonowanie SEO.

To sprawia, że oszczędzasz czas i nerwy nie musząc koordynować działań kilku agencji, które przerzucają się nawzajem winą za nieskuteczne działania.

My, gdy tworzymy identyfikację wizualną to zawsze jest to połączone ze stworzeniem strategii marki i ujmujemy to w jedną usługę o nazwie: Strategia marki i komunikacja wizualna. Oczywiście zakres prac, a więc wyceny jest zależny od złożoności projektu i kwoty będą inne dla dużej firmy, a inne w przypadku mniejszej firmy czy przedsięwzięcia.

Ostatnie dwie księgi, które tworzyliśmy:

Mudme – producent stylowych kaloszy

Komsta – producent okien i drzwi

Więcej przykładów znajduje się w poniższym artykule, a zarazem wyjaśniamy jak wygląda proces tworzenia identyfikacji u nas: Proces tworzenia identyfikacji wizualnej w Fallow Deer

W razie zainteresowania usługą stworzenia profesjonalnego brandingu, zachęcam do wypełnienia briefu, a my przedstawimy ofertę.

Wypełniam brief o Brandingu

inne wpisy ⭑
inne wpisy ⭑
inne wpisy ⭑
inne wpisy ⭑
inne wpisy ⭑
Bezpłatnie zdiagnozuj swój marketing 💬
Wypełnij ankietę 📝