21/2/2024

Jak skutecznie prowadzić kampanie Facebook i Google Ads? Zobacz sposób Agencji Fallow Deer

Bezpłatnie zdiagnozuj swój marketing

… i otrzymuj od nas wskazówki, które poprowadzą cię w marketingowym lesie

Wypełnij ankietę
Autor postu
Kamil Zygmunczyk
21.2.2024

Prowadząc biznes w dzisiejszych czasach, nie da się pominąć sporej roli, jaką w działaniach marketingowych zajmują płatne kampanie reklamowe. W tym artykule pokażę Ci, jak w tym zakresie wygląda współpraca z naszą agencją. Czy warto korzystać z płatnych kampanii reklamowych?

Jakie są korzyści płatnej reklamy, co zyskujesz?

Płatne kampanie reklamowe pozwolą Ci na m.in.:

  • zwiększenie widoczności i rozpoznawalności Twojej marki,
  • relatywnie szybkie efekty działań,
  • promocję Twoich produktów lub usług w różnych miejscach w sieci,
  • zyskanie nowych klientów i zwiększenie obecnej sprzedaży,
  • dokładne mierzenie wszystkich działań i ich rezultatów.

Dobrze skonstruowane kampanie pozwalają precyzyjnie dotrzeć do Twojego klienta. Łącząc różne formy reklamowe, możesz w interesujący sposób przyciągnąć odbiorców na swoją witrynę.

Ile kosztują płatne kampanie reklamowe?

Płatne działania reklamowe w Internecie możesz zacząć już od kilkuset złotych miesięcznie. Musisz jednak pamiętać, że ich wyniki będą w dużej mierze uzależnione od tego, co chcesz osiągnąć, oraz jak bardzo rozwiniętą siłę marki posiadasz. O tym możesz dowiedzieć się więcej, klikając tutaj.

My podejmujemy współpracę w momencie, gdy decydujesz się przeznaczyć na poszczególne kanały min. 1000 zł. Dzięki temu Twoje reklamy mogą być prowadzone w efektywny sposób.

Efekty naszych płatnych kampanii reklamowych

Bylibyśmy gołosłowni, gdybyśmy nie pochwalili się naszymi wynikami:

Zarobione dla naszych klientów pieniądze w 2020r.

Nie będziemy jednak pokazywać Ci wyrwanych z kontekstu poszczególnych kampanii. Pamiętaj jednak, że inny koszt pozyskania klienta będzie w popularnej branży e-commerce, a inny w niszowym segmencie usługowym.

Jakie kampanie reklamowe prowadzimy?

Dla naszych klientów prowadzimy różne rodzaje płatnych kampanii reklamowych. Poruszamy się w systemach Facebook i Google Ads (wcześniej AdWords). Wykorzystujemy całe dostępne spectrum od reklam społecznościowych, przez tekstowe czy też banerowe.

Warto podkreślić, że nasze umiejętności zostały potwierdzone przez firmę Google, której jesteśmy oficjalnym partnerem:

Logo Google Partner

Ścieżka klienta prowadząca do sukcesu Twojej firmy

Kampanie na kontach reklamowych układamy w ten sposób, aby pokryć każdy krok klienta prowadzący do zakupu. Taka struktura tworzy lejek marketingowy. Oczywiście w zależności od budżetu, produktu czy klienta, będzie on przyjmował różne formy.

Klasycznie lejek może wyglądać następująco:

Lejek marketingowy
Lejek marketingowy.

W rzeczywistości jednak ścieżka klienta może być dużo bardziej skomplikowana:

Przykładowe ścieżki klienta zwizualizowane w Google Analytics
Przykładowe ścieżki klienta zwizualizowane w Google Analytics.

Współczesny konsument przed dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z Twoich usług prawdopodobnie parokrotnie odwiedzi Twoją witrynę, poszuka porównania i informacji w innym miejscach sieci – także u Twojej konkurencji. Poza tym, nawet będąc na Twojej stronie, coś może odwrócić jego uwagę. Być może nie jest jeszcze gotowy na zakup tu i teraz. Jednak to nie znaczy, że nie jest skłonny kupić.

Dlatego tak ważna jest wielokrotna ekspozycja reklamy i remarketing. Otaczamy przekazem odbiorcę, aby o nas nie zapomniał.

Jak się z nami współpracuje? Etapy działań

1. Poznajemy się i wyznaczamy cele

Na początku chcemy poznać Twój biznes i branżę oraz dowiedzieć się, jaki cel chcesz osiągnąć. Dlatego otrzymujesz od nas do wypełnienia brief. Następnie w rozmowie z nami pogłębiamy wzajemną wiedzę. Ty dowiesz się, co możemy zrobić i jak wstępnie to widzimy, a my zyskujemy cenne informacje na temat Twojej działalności, które pomogą nam ją zrozumieć i usprawnić naszą współpracę.

Wspólnie ustalamy cel jaki chcesz osiągnąć i narzędzia, które w tym pomogą. W przypadku sklepów internetowych będzie to zazwyczaj wzrost sprzedaży, a w firmach świadczących usługi, konwersją mogą być np. kliknięcie na numer telefonu, czy wypełnienie formularza.

Dobra relacja z klientem i zrozumienie jego biznesu pozytywnie przekłada się na wyniki z kampanii.

2. Analiza branży, produktu/usług, strony www i kont reklamowych

Gdy wiemy już, czym się zajmujesz i co chcesz osiągnąć, możemy przystąpić do głębszego poznania Twojej branży, produktu/usługi, klientów, konkurencji, strony www i obecnych kont reklamowych (jeśli takie posiadasz).

Nasze działania performance marketingowe zawsze rozpoczynamy od szczegółowych analiz:

  • pierwszy krok to poznanie Twojego produktu lub usługi,
  • opierając się na analizie danych z narzędzi np. Google Analytics, Twojej wiedzy, oraz informacji z Social Media badamy Twoich klientów,
  • dokonujemy przeglądu Twojej konkurencji. Sprawdzamy jakie działania wykorzystują i w jaki sposób na ich tle możemy wyróżnić Twoją markę,
  • robimy przegląd Twoich kont reklamowych, aby sprawdzić co jesteśmy w stanie udoskonalić,
  • istotnym etapem jest dla nas sprawdzenie Twojej strony www, sposobu prowadzenia komunikacji w Social Mediach, jakości identyfikacji wizualnej i strategii cenowej,
  • nasze wnioski konsultujemy z Tobą.

Na podstawie analizy jesteśmy w stanie poznać Twojego klienta i zbudować odpowiednią strukturę kampanii. Dzięki temu możemy przygotować strategię działań ukierunkowanych na realizację wcześniej ustalonych celów.

3. Konfiguracja analityki, konfiguracja kont reklamowych, połączenie kont

Kolejnym etapem jest sprawdzenie poprawnej konfiguracji analityki i poszczególnych zdarzeń. Musimy być pewni, że nasze działania będą odpowiednio mierzone. Na ich podstawie będziemy decydować o kształcie i późniejszej optymalizacji prowadzonych kampanii reklamowych.

W przypadku istniejącej już infrastruktury reklamowej, sprawdzamy dane historyczne i poprawność zaimplementowanych zdarzeń (np. dodanie do koszyka, przejście do kasy, dokonanie zakupu). Jeśli obecnie nie prowadzisz żadnych działań PPC, to wszystkie używane przez nas narzędzia konfigurujemy od początku.

Pamiętaj, że wszystkie konta, których używamy, są Twoją własnością i w każdej chwili masz wgląd w nasze działania.

Panel Google Analytics
Panel Google Analytics.

4. Zaprojektowanie kampanii, kreacji graficznych i tekstów

Gdy poznamy już Twój produkt, branżę oraz dokonamy analizy danych, tworzymy strategię działań reklamowych. Następnie przystępujemy do konfiguracji poszczególnych kampanii. Jak już wcześniej wspomniałem, staramy się otoczyć Twojego klienta przekazem i towarzyszyć mu na ścieżce prowadzącej do zakupu.

Przygotowywane przez nas reklamy ( w tym teksty oraz kreacje graficzne), zawsze przesyłamy do Twojej akceptacji. Omawiamy z Tobą również nasze decyzje dotyczące struktury kampanii i rozdziału budżetu. To sprawia, że wiesz w jakim kierunku podążają Twoje reklamy.

Przykładowa reklama tekstowa Google Ads w sieci wyszukiwania
Przykładowa reklama tekstowa Google Ads w sieci wyszukiwania.
Przykładowa reklama karuzelowa na Facebook'u
Przykładowa reklama karuzelowa na Facebook’u.
Przykładowa reklama produktowa Google Ads w sieci reklamowej
Przykładowa reklama produktowa Google Ads w sieci reklamowej.

5. Monitoring i optymalizacja kampanii

Twoje kampanie reklamowe w naszych rękach są bezpieczne. Nie musisz się obawiać, że stylem nieuczciwych firm pozostaną one bez naszej uwagi. Po ich stworzeniu regularnie (codziennie!) monitorujemy, czy wszystko jest w porządku. Dokonujemy również niezbędnych działań optymalizacyjnych, aby Twoje reklamy przyniosły jak najwięcej oczekiwanych efektów.

6. Cykliczne raporty

Pod koniec każdego miesiąca współpracy otrzymujesz od nas raport
z prowadzonych działań, w którym w przystępny i zrozumiały sposób przedstawiamy dane oraz tłumaczymy co udało się nam osiągnąć. Otrzymujesz również od nas informacje jakie działania będziemy podejmować w kolejnym miesiącu.

Zawsze możesz liczyć na kontakt z nami, zarówno telefoniczny jak i mailowy. Nie musisz się obawiać, że Twoje kampanie pozostają bez nadzoru. Staramy się także nie używać „technicznego żargonu”- jeśli coś jest dla Ciebie niejasne, to wszystko Ci wyjaśnimy.

Przykładowy raport z działań
Przykładowy raport.
Przykładowy raport z Google Ads
Przykładowy raport z Google Ads.

Ile czasu zajmuje uruchomienie kampanii Facebook i Google Ads?

Przeciętny czas od analizy, poprzez konfigurację narzędzi i zbudowanie kampanii, zajmuje nam ok. 1-2 tygodni. Natomiast ich optymalizacja to praca na parę miesięcy.

Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku lokalnego biznesu usługowego, gdzie pracy jest mimowolnie mniej, niż w e-commerce oferującym kilka tysięcy produktów i działającym na całą Polskę.

Jednak zarówno w przypadku małego jak i dużego biznesu, możesz liczyć na dokładnie to samo podejście, w którym klient i jego biznes jest dla nas najważniejszy.

Jak wejść na wyższy poziom płatnych kampanii reklamowych?

Płatne kampanie reklamowe to jedna z najskuteczniejszych metod osiągania swoich celów biznesowych w Internecie. Odpowiednio skonstruowane i prowadzone stają się niezwykle przydatnym narzędziem zwiększającym siłę marki.

Jeśli chcesz rozwinąć swój online’owy biznes i wejść z kampaniami reklamowymi na wyższy poziom, to zachęcamy Cię do kontaktu z nami.